Προσέχεις τη διατροφή σου και σκέφτεσαι «το τυρί παχαίνει, να κόψω το τυρί…». Υπό προϋποθέσεις όμως, το τυρί μπορεί να είναι ο σύμμαχός σου στη δίαιτα!

Προσέχεις τη διατροφή σου και σκέφτεσαι «το τυρί παχαίνει, να κόψω το τυρί…». Υπό προϋποθέσεις όμως, το τυρί μπορεί να είναι ο σύμμαχός σου στη δίαιτα!

Του Κωνσταντίνου Ζερβού

Αν είσαι τυρολάτρης, έχεις μια σχέση πάθους και μίσους με τη μεγάλη σου αγάπη. Από την μια λατρεύεις την γεύση της κάθε αλμυρής τυρομπουκίτσας και νιώθεις τόση χαρά, από την άλλη, είναι φορές που νιώθεις ενοχές, γιατί εκείνες τις φορές η λέξη «στοπ» είναι άγνωστη για σένα… Αν είσαι από αυτούς που πιστεύουν ότι πρόγραμμα διατροφής και τυροφαγία δεν συνδυάζονται, αξίζει να αφιερώσεις τρία λεπτά για να αλλάξεις γνώμη!

Αντικατάστησε το βούτυρο με τυρί μασκαρπόνε . Το τυρί που είναι συνδεδεμένο με το τιραμισού , έχει σχεδόν τις μισές θερμίδες από την αντίστοιχη ποσότητα βουτύρου και, φυσικά, έχει τυρένια γεύση. Αποτελεί εναλλακτική λύση τόσο για τα τοστ, όσο και για άλειμμα στο ψωμί ή σε κρίθινο παξιμαδάκι, μαζί με μαρμελάδα.

Αντικατάστησε τη μαγιονέζα με τυρί κρέμα ή κατίκι Δομοκού … θα νοστιμίσουν εξίσου το σάντουιτς ή την αραβική σου πίτα, ενώ δεν θα την επιβαρύνουν τόσο θερμιδικά.

Ικανοποίησε τη διάθεσή σου για γαριδάκια, ή άλλα συναφή snack, με τυρί κρέμα στο οποίο θα έχεις προσθέσει μπούκοβο που συνδυάζεται άψογα με λαχανικά κομμένα σε μπαστουνάκια. Έτσι θα έχεις λιγότερες θερμίδες, όλη την γεύση, αλλά και στομαχική πληρότητα που κρατά πολύ περισσότερο.

Συνδύασε τα φρούτα σου με ricotta, ή άλλο τυρί της αρεσκείας σου. Διατροφική επιλογή που αποτελεί ανοιχτή πρόσκληση σε πάρτι σεροτονίνης (που ως γνωστόν ανεβάζει τη διάθεση)!

Δεν είναι μόνο η γεύση που θα προσθέσει το τυρί στο ίσως αδιάφορο πρόγραμμα διατροφής που ακολουθείς, είναι και θέμα χημείας: Τα γαλακτοκομικά προϊόντα, και ιδιαίτερα τα τυριά, ευνοούν την καλή λειτουργία της χλωρίδας του εντέρου. Άτομα που καταναλώνουν περισσότερα τυριά και προϊόντα ολικής άλεσης, φρούτα και λαχανικά, αποδεικνύεται πως έχουν μεγαλύτερα επίπεδα βουτυρικού οξέος . Αυτό το λιπαρό οξύ, όπως αποδεικνύουν έρευνες, έχει αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες και ευνοεί τη μεγαλύτερη κατανάλωση ενέργειας από τον οργανισμού.

Με αυτές λοιπόν τις συμβουλές, καταλαβαίνεις πως το τυρί αγωνίζεται με τη δική σου ομάδα! Μπορείς να παντρέψεις άφοβα τη γεύση με τη σωστή διατροφή , για να έχεις μια «ελαφρύτερη» -χωρίς τύψεις- και καλύτερη ζωή.


Ο Κωνσταντίνος Ζερβός (ΜSc) είναι Γνωσιοσυμπεριφοριστής Διατροφολόγος Certified Health Wellness Coach