Φέτα, γραβιέρα,  κασέρι, κατσικίσιο, κεφαλοτύρι, μανούρι, ανθότυρο...

Τα ελληνικά τυριά είναι πολλά και όλα πεντανόστιμα, ενώ ο κατάλογος μακραίνει αν προσθέσουμε και τα εισαγόμενα. Όλα μπορούμε να τα απολαμβάνουμε, στο πλαίσιο μιας ισορροπημένης διατροφής, χωρίς απαγορεύσεις αλλά και χωρίς υπερβολές.

Ποιο είναι όμως το τυρί που «ταιριάζει» στον καθένα μας ανάλογα με τον τρόπο ζωής και την κατάσταση της υγείας; Οι ειδικοί διατροφολόγοι δίνουν την απάντηση για ορισμένες – πολυπληθείς – ομάδες.

Παιδιά

Στην νηπιακή και παιδική ηλικία, οι ανάγκες για ασβέστιο, πρωτεΐνες, λιπαρά και θερμίδες είναι αυξημένες, αφού αυξημένος είναι και ο ρυθμός μυοσκελετικής ανάπτυξης. Στα νήπια και παιδιά, ταιριάζει το παραδοσιακό κασέρι, που έχει ήπια γεύση, αρέσει στα περισσότερα παιδιά ενώ περιέχει πρωτεΐνες υψηλής βιολογικής αξίας και ασβέστιο. Ένα κομμάτι κασέρι με μια φέτα ψωμί – κατά προτίμηση όχι λευκό – είναι το ιδανικό σνακ για όλες τις ώρες, θρεπτικό και ό,τι πρέπει για να μπουν τα παιδιά στο πνεύμα της μεσογειακής δίαιτας.

kaseri

Εργαζόμενες γυναίκες σε δίαιτα

Οι γυναίκες αυτής της κατηγορίας – που δεν είναι και λίγες – μπορούν να εντάξουν στις καθημερινές τους συνήθειες το τυρί cottage, που είναι πλούσιο σε πρωτεΐνη αλλά φτωχό σε λιπαρά και θερμίδες. Με κριθαρένιο παξιμάδι, ντομάτα και λίγο ελαιόλαδο γίνεται ένα πλήρες γεύμα για μια «γεμάτη» μέρα στη δουλειά , ενώ με φρέσκα φρούτα εποχής μπορεί να αποτελέσει ένα ωραίο σνακ. Το cottage δίνει τη λύση και στη λιγούρα για γλυκό, με λίγο μέλι ή σπιτική μαρμελάδα, χωρίς τύψεις!

tairiazei1 cheeselovers

Φοιτητές

Όταν τα… ταπεράκια της μαμάς αδειάσουν, συνήθως μένει άδειο και το στομάχι του Έλληνα φοιτητή! Τότε αντί να στραφεί στο junk food, ας πάρει φέτα!

Ένα τοστ με ωραία φέτα και ντομάτα είναι τέλειο σνακ από το πρωί μέχρι το… άλλο πρωί, φτιάχνεται εύκολα, χορταίνει ενώ προσφέρει θρεπτικά στοιχεία που δεν υπάρχουν στα έτοιμα φαγητά του delivery. Η φέτα είναι μια νόστιμη και οικονομική επιλογή για τους φοιτητές, μπορεί εύκολα να γίνει σαλάτα που συνήθως λείπει από το φοιτητικό διαιτολόγιο ή να τριφτεί πάνω στα μακαρόνια, που τα βράζουν ακόμη και οι πιο… άσχετοι με την κουζίνα!

tairiazei2 cheeselovers

Υπερτασικοί

Η αυξημένη αρτηριακή πίεση αφορά όλο και μεγαλύτερο μέρος του ενήλικου πληθυσμού, αφού εκτός από εκείνους που έχουν διαγνωσμένο πρόβλημα υπέρτασης, πολλοί άλλοι έχουν κληρονομική προδιάθεση ή άλλους παράγοντες κινδύνου και πρέπει να προσέχουν. Σε αυτή την ομάδα πληθυσμού ταιριάζει το ανθότυρο ή η μυζήθρα. Αυτά τα τυριά έχουν χαμηλή περιεκτικότητα σε νάτριο και θεωρούνται κατάλληλα για όσους ακολουθούν διαιτολόγιο φτωχό σε αλάτι.

anthotyro cheeselovers

Άτομα με αυξημένη χοληστερόλη και τριγλυκερίδια

Εδώ παρά τον περιορισμό στα λιπαρά, οι επιλογές είναι αρκετές, αφού πλέον τα περισσότερα είδη τυριών έχουν και light εκδοχή, οπότε μπορούν να βρίσκονται καθημερινά στο τραπέζι των ατόμων που έχουν αυξημένα λιπίδια αίματος και έχουν λάβει ειδικές διατροφικές οδηγίες . Φέτα, κασέρι, ή γραβιέρα χαμηλών λιπαρών ή μυζήθρα και ανθότυρο είναι μερικές από τις εναλλακτικές.

Mizithra. cheeselovers

Αθλητές

Όσοι αθλούνται σε αγωνιστικό επίπεδο ή έχουν ως χόμπι την εντατική γυμναστική, χρειάζονται καθημερινά μεγάλες ποσότητες πρωτεΐνης. Η μοτσαρέλα– που δίνει 22 γραμμάρια πρωτεΐνης ανά 100 γραμμάρια προϊόντος – είναι μια καλή επιλογή για σνακ μετά την προπόνηση, ειδικά αν συνδυαστεί με φρέσκα ή αποξηραμένα φρούτα.

Με πληροφορίες από το mednutrition.gr