Πληθαίνουν τα επιστημονικά δεδομένα για τα οφέλη της καθημερινής κατανάλωσης τυριού.

Όλα τα είδη τυριών είναι πλούσια σε βιταμίνες, μέταλλα και πρωτεΐνες, στοιχεία που βοηθούν στην προστασία από καρδιαγγειακές παθήσεις, σύμφωνα με ειδικούς του Πανεπιστημίου Soochow στην Κίνα.

Το τυρί περιέχει επίσης υψηλά επίπεδα ασβεστίου, το οποίο συμβάλλει ώστε το λίπος να μην απορροφάται από το σώμα αλλά να αποβάλλεται.

Όλες οι νεότερες επιστημονικές μελέτες συντείνουν πως 40 γραμμάρια τυριού – δηλαδή όσο περίπου ένα σπιρτόκουτο - στο καθημερινό μας διαιτολόγιο είναι αρκετό για να μας δώσει όλα τα οφέλη για την υγεία, χωρίς να μας «φορτώσει» με έξτρα θερμίδες.

Με άλλα λόγια, μπορούμε να συνοδεύουμε το καθημερινό μας γεύμα με ένα κομμάτι τυρί, όχι μόνο χωρίς τύψεις, αλλά και με αυτοπεποίθηση πως αυτό που τρώμε μας κάνει καλό!

Σύμφωνα με τους επιστήμονες, αυτή η ποσότητα τυριού καθημερινά μπορεί να μειώσει τις πιθανότητες καρδιακών παθήσεων κατά 14%.

Επιπλέον, αυξάνει τη λεγόμενη «καλή» χοληστερόλη ενώ μειώνει την «κακή» προσφέροντας έτσι επιπλέον προστασία για την καρδιά και τα αγγεία.

spirtokouto2

Ο Ian Givens, Επιστήμονας Τροφίμων στο Πανεπιστήμιο του Reading, δηλώνει ότι το ασβέστιο που προέρχεται από γαλακτοκομικά προϊόντα όπως το τυρί, παίζει σημαντικό ρόλο στη μείωση του λίπους στο σώμα.

«Φαίνεται ότι τα γαλακτοκομικά μειώνουν τον καρδιαγγειακό κίνδυνο αλλά και τον κίνδυνο για εμφάνιση διαβήτη τύπου 2» είπε χαρακτηριστικά. Ο καθηγητής συμμετείχε τον περασμένο Μάιο σε μελέτη που συμπεριέλαβε σχεδόν ένα εκατομμύριο άτομα και διαπίστωσε ότι δεν υπήρχε σχέση μεταξύ κατανάλωσης γαλακτοκομικών προϊόντων και αυξημένου κινδύνου εγκεφαλικού επεισοδίου.

spirtokouto3

Η Tracey Parker, διατροφολόγος στο Βρετανικό Ίδρυμα Καρδιάς, επισημαίνει ότι η κατανάλωση 2-3 μερίδων γαλακτοκομικών προϊόντων την ημέρα, είναι αρκετή για να καλύψει τις ανάγκες σε ασβέστιο. Ωστόσο, καλό θα είναι από αυτές τις 3 μερίδες, η μια να είναι τυρί.